torsdag 11. august 2011

Jungeltelegrafen

Endelig har vi kommet fram til vakre Dao Fung Shan i Hong Kong.

De første fire dagene har vært tempebombet med inntrykk, og det kjennes som en håpløs oppgave å skulle gjengi alt her, men så er heller ikke det meningen med bloggen. Innleggene vil ikke være for lange(til glede for noen og frustrasjon fra bla a mor ville jeg tro..), men heller være litt hyppige.


I kveld går jeg oppover trappene til skolen for å ta noen nattbilder av det store korset som pryder utearealet(her har dere noe å lære MF!!) og plutselig hører jeg tung rasling i buskene rett ved trappen. Jeg kjenner pulsen stige og løper til toppen - apekatter har vi sett mange av, de kan være aggressive her. Eller var det en slange( noe giftigere enn vår hoggorm)? Slike muligheter må man visst leve med her nede.

Fra skolegården skuer jeg ut mot det du kanskje tenker er Hong Kong by. Neida dette er en liten forstad til Hong Kong Island(som kommer fram om du søker på etter HK på google), Sha Tin. Den er i utstrekning omtrent som Drammen tenker jeg(ok, litt større), med et innbyggertall på ca 700 000(Bygge i høyden er tingen)!

Når det nå er kveld her nede så slår det meg at jeg nå bor i jungelen. Rundt meg hører jeg gressopper spille så godt de kan, rasling i busker og kratt og en luftfuktighet som minner om den man kjenner på i svømmehaller.
Jungelen sover aldri.

Det samme kan ikke sies om meg. God natt fra Hong Kong

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar